park

Alkohol 1

Moje dotychczasowe doświadczenie terapeutyczne pokazuje jak wiele zakłamań zostało zbudowanych wokół tematu alkoholu. Dotyczy to ilości alkoholu, jego rodzaju, czasu picia i miejsca; ludzi, z którymi się pije lub picia w samotności; powodów picia, które uzasadniają jego spożycie i bagatelizowania skutków wpływu alkoholu na zdrowie somatyczne(fizyczne) i psychiczne. Chciałabym, aby krótkie notatki, które będą się pojawiać na stronie zwiększyły samoświadomość osób czytających. Niezależnie od poziomu oddziaływania alkoholu na życie, np. picia okazjonalnego lub picia regularnego, weekendowego lub alkoholizmu warto poszerzyć swoją wiedzę w zakresie oddziaływania alkoholu na wszystkie obszary funkcjonowania psycho-społeczno-somatycznego. Wiedza jest niezbędnym czynnikiem radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niepokojących. Pozwala zmniejszyć niepewność, osłabia lęk, wzmacnia postawę otwartości i poszerza zakres strategii radzenia sobie z problemem lub chorobą, poszukiwania rozwiązań.

Jak być zestresowanym

  1. Nigdy nie ćwicz. Aktywność fizyczna jest strata czasu, który możesz spędzić na zamartwianiu się.
  2. Korzystaj z używek. Niech beda twoimi przyjaciółmi!
  3. Zrezygnuj z relaksu. Odrzuć dowody, że relaksacja i medytacja pomagają obniżyć stres.

Notka po zakończeniu grupy DDA/DDD

Z terapii wychodzę. lżejsza o "kilkanaście kilogramów" ale takich na duszy i głowie, nie na ciele. Początkowo po nieudanych próbach znalezienia dobrego psychologa byłam zrezygnowana. Moim szczęściem było mieć obok siebie osobę, która powiedziała "Idź w końcu do psychologa, masz na to miesiąc, potem sama cię zapiszę." Jeśli jeszcze tego nie usłyszałeś/łaś a strach lub niechęć hamują Cię, mówię do Ciebie ja. Twoje życie jest w Twoich rękach! I naprawdę nie ma na co czekać. Przez ponad dwuletni okres terapii miewałam kilka kryzysów, prawie się poddałam, ale te momenty później stały się siłą napędową. Mój czas, wysiłek i pieniądze włożone w terapię indywidualną jak i grupową były najlepszą do tej pory inwestycją. Otwarcie mówię znajomym, że jestem po terapii, bo już pora przestać udawać i być sobą. Dziękuję wszystkim, którzy mi w tym pomogli.

Ola

Podkategorie